Saturday, November 10, 2007

Hon går genom tavlan ut ur bilden av Johanna Nilsson


Jag skulle önska att ALLA läste den här boken. Den berörde mig så djupt att gamla minnen från min skoltid dök upp, smärtsamma minnen, glada minnen och sånt man helst vill glömma. De flesta barn har nog nångång varit utsatta för någon typ av mobbning eller mobbat själva.
Hur utsatt känner man sig inte? Hur sårbar och ensam är man inte då?
Allt jag ville när jag läste den här boken var att kliva in i boken och ta Hanna i handen och leda henne bort från allt, visa henne att hon inte är äcklig, att hon också är viktig och betyder något.
Och hur många är inte de offer därute idag i samhället som behöver hjälp men inte får någon. De osynliga.
Om det inte redan har skett så skulle jag mest av allt önska att den här boken delas ut till ALLA skolelever och föräldrar.
Betyg: 5

No comments: