Thursday, October 11, 2007

Gwen Stefani på globen 10/10

Som de flesta av Gwens fans har jag fascinerats av denna brud ända sedan No Doubt tiden och låten I´m just a girl. För mig blev hon i hemlighet en förebild och jag älskade allt som gruppen gav ut. När Gwen sedan bestämde sig att köra solo och så småningom släppte låten What you waiting for så blev allt bara bättre och bättre. Därför var det heller ingen tvekan för mig när biljetterna till hennes turnéstop i Stockholm släpptes. Jag skulle bara gå!
Vi väntade med spänning på att hon skulle komma ut (vi=Linnéa och jag) och när hon äntligen kom så reagerade iaf jag som jag alltid brukar. Jag kan liksom inte fatta att det är sant. Nu hade vi dessutom hamnat riktigt nära scenen vi såg henne riktigt bra. Fullt ös hela konserten och det märks väl hur hon snabbt tar kontakt med sin publik, hon har full koll på folk inte bara mitt framför scenen utan också längre bak i folkhavet och när hon helt plötsligt ber folkhavet dela på sig och bilda en lång gång rakt genom hela stadion tror man inte att det är sant. Men hon springer rakt ut i publiken och fortsätter upp på läktaren längst bak samtidigt som hon levererar låten "cool" på det coolaste sätt hon nånsin hade kunnat göra. Det är just såna saker som gör att man inte kan annat än älska Gwen. Höjdpunkterna var många men låtar som Hollaback girl och What you waiting for var enligt mig dom bästa under spelningen och det sköna bildspelet på skärmen bakom scenen får mig att längta tillbaka till Kalifornien. Och Gwen, ja hela hon är som en skön uppenbarelse framför oss under två timmar. Vi ville bara ha mer.

Kolla in några highlights från hennes turné:

No comments: