Thursday, October 11, 2007

CSS live i Globen 10/10

Jag brukar inte vara så keen on förband i vanliga fall. Därför höjde jag knappt på ögonbrynen när killen sa att Gwen hade ett förband från Brasilien med sig. Eller snarare, ett punk/synthband bestående mestadels av tjejjer.......
När vi kom till Globen hade dom redan börjat spela och eftersom vi inte hade nåt bättre för oss gick vi ner till ståplatserna för att lyssna och kolla. Döm om min förvåning när bandet faktiskt var skitbra!! Musiken var lätt gilla och frontbruden var nog bland det mest urflippade jag sett på länge. Iklädd en helkroppsdräkt bestånde av regnbågsmönster i paljetter intog hon scenen som om hon ägde den. Och förbanne mig, hon ÄGDE den!

Kolla in ett klipp här från en livespelning på TV så kanske ni förstår tjusningen.
Och lägg gruppbandet på minnet, för jag tror att vi kommer att få höra mer av dom i framtiden.


No comments: