Thursday, August 23, 2007

East of Eden av John Steinbeck



Jag förvånade mig själv en dag i juni när jag helt oförhappandes plockade upp denna bok på det lokala biblioteket. Jag hade fått för mig att klassiker som denna var svårlästa, tunga och nästan omöjliga att förstå. Fråga mig inte var jag fått dessa fördomar ifrån. Idag kan jag med gott samvete säga att jag hade så fel, så fel. Jag fullkomligt ÄLSKAR East of Eden. Språket, personbeskrivningarna och miljöerna. Människornas kamp för överlevnad, att förstå varandra och sin omgivning och meningen med livet......ja, kanske har jag missförstått själva kärnan i boken men vad spelar det för roll. Jag har redan bestämt mig för att läsa om boken igen och nu ser jag fram emot att lägga vantarna på flera av Steinbecks böcker.

Betyg: 5

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0141185074

2 comments:

Linnéa said...

roligt med recensioner!!!! jag behöver lite bok- och filmtips!

Mayumi said...

Ska försöka uppdatera så mkt jag kan, så här i början blir det ju en del böcker eftersom jag läst en del :)
Men jag har några nya på G inom kort :)